Bron

Idag när jag traskade runt i en park och gick över en bro så satt det en skylt bredvid bron med en vers på.
Den gick rakt in i mig när jag läste den.

Bron
Den bryggar över olika världar,
håller ihop.
För vidare och skyddar i mellanrummen.
Här kan jag hålla mig när jag går över.
Jag kan stanna och fundera över vart jag ska.
Den bär mig över känslornas vatten tills jag når fast mark igen.
Vilka är broarna i ditt liv?

Jag står just nu mitt på bron, är på väg över men är inte säker på att jag vill till andra sidan. Den sida jag kom ifrån är ju så trygg, vem vet vad som väntar på den andra sidan....



Kommentarer
Postat av: Josse

Är helt säker på att det kommer vara såååå fint och mysigt i din lägenhet - som alltid!!! Längtar tills jag får komma och kolla:)

Lycka till på nya jobbet, jag hoppas att det var värt besväret att gå över bron;)

Puss & Kram min vän

2008-08-03 @ 23:34:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0