Sluta vara en sucker!

I lördags fick ja först veta att de inte kan fixa mitt bredband. Sen när jag kom hem märkte jag att mobilen hamnat i samma fack som nagelfilen och legat där och skavt med ett fett streck över hela displayen som resultat. Då blev jag jäkligt sur! Så med lite påspädning av dåligt väder, trötthet och vädervärk så ville jag bara ligga kvar i soffan å tjura hela dagen och när kvällen närmade sig kände jag mig på noll partyhumör. Jag hade till och med bestämt mig för att ligga hemma å glo på tv när jag pratade lite med Marie.
Då bestämde jag mig för att sluta vara en sån jäkla sucker! Hur ska jag kunna träffa folk om jag bara är hemma hela tiden!? Så jag hoppade in i duschen, tog en macka, fixade till mig lite snabbt och stack sedan iväg. Det ångrar jag verkligen inte! Vi hade riktigt trevligt hos Marie och att vi inte kom in på något ställe gjorde inget alls! Riktigt kul att träffa lite nytt folk, dricka lite cider och skratta! När jag kom hem var jag en aning mer packad än jag trodde att jag var, men ändå alldeles lagom.
På söndagen var jag nämligen oförskämt pigg för att vara en bakisdag. Jag gick en långpromenad, lagade mat och bakade limpor! (som för övrigt blev grymt goda!) Idag har jag jobbat från 7-19, i 12 timmar med andra ord, puha. Men det va faktiskt inte så jobbigt som jag trodde det skulle vara. Men det ska bli skönt att snart gå till sängs ändå kan jag säga....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0