Att se fram emot

Det är framförallt två saker som jag ser fram emot nu när studentlivet är förbi och jag ska bli vanlig arbetande människa. Första saken är tillgången på mer pengar!
Jag kommer ha bra mycket mer pengar att röra mig med framöver än vad jag haft hittills. För den sakens skull så tänker jag inte alls bli någon shopoholic, nej jag ska spara en hel del. Viljan att ha en bil börjar växa sig starkare och starkare, och för att kunna köpa en så måste jag spara pengar. Dessutom kommer det att bli ganska höga pendlingskostnader och annat som medföljer att inte vara student med allt inbakat i hyran.
Men det jag ser fram emot är att kunna unna mig lite mer. Att kunna göra mer saker jag tycker är kul, som att gå på konserter, bio osv. Och att kunna köpa mig fina blommor när jag känner för det och kunna handla mer på panduro och sådana saker.
Den andra saken jag ser fram emot är tid!
Visserligen har man inte så mycket fritid när man jobbar 100%, men den fritid man har är å andra sidan helt fri! Att kunna sätta sig och läsa sin skönlitterära bok, sticka å träna eller måla å pyssla utan att ha känslan hängande över sig att man borde plugga, att man borde göra något annat.
De sakerna ser jag fram emot.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0