Första GI veckan är över, resultat?

Så var då den första GI veckan över. 
Frågan blir då, vad blev resultatet?
Lyckades jag äta bara GI mat i en vecka?
Gick jag ner något i vikt?

På första frågan kan jag svara både ja och nej. Under hela arbetsveckan har jag varit jätteduktig, det har gått kanon med maten. Men sedan när det blev helg så sket jag i det. Så i helgen har jag ätit ris, potatis, våfflor och annat sött och onyttigt. Jag har dock inte ätit en enda smörgås på hela veckan! Det är en bedrift för mig som är en mackälskare! Jag har inte heller ätit något godis förutom lite mörk choklad (som man får äta för det är lågt GI i det). Så hela dieten har gått över förväntan på den punkten.
På andra punkten var jag osäker först. Det kändes inte som att jag hade gått ner något men när jag kom hem och ställde mig på vågen så visade den mindre än vanligt. Hur mycket kan jag inte säga exakt, men mellan 0.5-1 kilo nåt sånt tror jag. Men vågen kan ljuga, det kan vara tappade muskler som gör att man väger mindre, så jag tog mina mått också. Jodå, jag hade gått ner 1 cm både under byst, vid midjan och på höfterna. För att verkligen fastställa en viktnedgång tog jag sedan till klänningen och jeansen. Klänningen som satt lite för korvigt senast jag provade den, och jeansen som jag köpte när jag var äckligt ultrasmal efter operationen och som jag ibland endast med stor möda kan knäppa. Jojo men! Klänningen satt nu alldels perfekt och jeansen kan jag just nu sitta i och skriva utan att överhuvudtaget kvävas.
Konstaterande: Jag gick ner i vikt!

Så nu när det gick så bra blir jag peppad att köra en vecka till, när jag ändå är uppe i det menar jag! Därför kör jag nu en vecka till och det ska bli intressant att se om jag kan utöka min reportoar eller om jag får äta samma mat som förra veckan, haha.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0