16 december.

Jag är färdig med årets julklappar!
Jag fixade den sista lilla, bokstavligt talat, igår kväll. I år har jag inte behövt anstränga mig så hårt. Dels för att vi redan hade gett mamma och pappa, redan i oktober faktiskt, och dels för att jag hade ganska bra hum om vad jag ville ge bort i år.
Nu är det bara de tre till jag ska fixa till jobbet i eftermiddag som är kvar.
Rosorna står förövrigt uppställa här på bordet nu och rent estetiskt är jag väldigt nöjd. Reaktionerna jag hoppas på är såklart: "Åh vilket kul påhitt, vilken fin blomma" och framförallt" vad glad jag blir".
Men jag är också fullt medveten om att det kan komma andra reaktioner som "Varför skrev du så på min blomma". Eller "jag tycker inte att det var okej att du tog av pengarna som vi faktiskt hade samlat ihop till annat." Det är dock risker man får ta, det är farligt att leva.
Den 16 december är påbörjad, det vräker ner snö ute och när den här dagen är slut har jag bara två arbetsdagar kvar innan jul...

Kommentarer
Postat av: Nils

Är med färdig med alla klappar! Känns skönt.

Ha en ypperlig jul och hälsa Mulebyn :)

2009-12-16 @ 09:20:47
URL: http://nisseitorpet.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0