Investering i framtiden.

Jag har tillbringat kvällen med att bocka av saker på min "att göra innan jag åker iväg" lista. Mailat flera personer, lånat om en bok som skulle gå ut när jag var borta, lagt in räkningar som ska betalas när jag är borta och bokat tågbiljetter.
Det som känns bäst är att jag nu bokat både tågbiljetter för de två första gångerna jag ska upp, och hotellrum för min första helg i Gävle. Det känns mer och mer riktigt då man gör sådana konkreta saker. I snitt så kommer varje helg som jag åker upp att kosta mig ungefär 1000 kr med resor och boende. Det blir en del om man räknar på det, men det känns så värt det!!! Jag har åtminstone förhandlat med min chef så hon ger mig ledigt de fredagar jag kommer att vara borta på kursen med bibehållen lön. Dessutom kan man ju hoppas att kompetensutvecklingen ska höja min lön med några kronor, för att inte tala om vilka utökade möjligheter jag får att söka andra jobb. En investering i min framtid med andra ord.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0