Den 26:e födelsedagen.

Kl 06.30 ringde klockan i lördags morse, på min födelsedag. Nej, jag har inte blivit knäpp, det fanns en mycket genomtänkt tanke bakom det. Kl 09.00 anlände vi nämligen till Scandic för att äta hotellfrukost, och då vill man ju vara hungrig! Jag bjöd Henke på frukosten eftersom han inte är en sådan stor frukostmänniska (det är jag!) och jag ville ju att han skulle följa med. Men det verkar som att jag ska kunna få honom att följa med på det fler gånger för det var jättemysigt! Vi satt där i över en timma, åt gott, läste tidningen och pratade.

När vi var mätta och belåtna gick vi en sväng på stan innan vi fortsatte mot museét för att titta på änglautställningen. Där gick vi dock på en liten nit för de hade redan börjat plocka ner den! Surt med tanke på att det stod att den skulle vara uppe till sista januari. Men vi traskade runt där i alla fall och eftersom vi båda gillar att gå på museér så kändes inte tiden alls bortkastad.

Sen satte vi av mot närmsta café för att njuta av årets första semla, mmmm....

Efter allt detta var vi ganska trötta och gick hem och slog oss ner i soffan en stund. Jag somnade såklart och dreglade lite på Henkes axel. På kvällen blev det tacos och hyrfilm och sänggång tidigt för jag var skittrött.

Det var den 26:e födelsedagen i mitt liv och jag är jättenöjd. En alldeles lagom dag, lugn och mysig men ändå med lite lagom aktiviteter sådär. Nu är jag närmare 30 än 20 och nu är jag inte längre ungdom hos Sj och Östgötatrafiken, fast den gränsen kommer jag nog att tänja lite på...

Tanken är att ni ska få se bilder på mina fina presenter, vi ska bara se när jag tar mig tid till att fota dem, imorgon kanske...

Kommentarer
Postat av: Elin

Hej

Grattis i efterskott =) Har hört talas om din blogg. Fina bilder du tar.

Kram

Elin från Mulestad

2010-01-25 @ 22:55:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0