Vad gör en ateljerista?

Det är inte någon särskilt konstig fråga, jag visste själv inte ens vad en ateljerista var för något förrän för några år sedan. Exakt vad en ateljerista gör går inte att säga, det beror så mycket på vad man har för tjänst. Men här följer kursbeskrivningen för den kurs jag kommit in på, så får ni i alla fall ett litet hum om vad jag ska läsa. 

Kursen syftar till att utveckla kompetens hos de studerande att kunna leda arbetet med estetiska lärandeprocesser i förskola och skola. Den utgår från synsättet om ett rikt och kompetent barn och grundtanken bakom kursen är att utmana barns tänkande och stimulera ett kreativt och skapande arbetssätt.
Kursen innehåller praktiskt och estetiskt arbete med olika material och uttrycksätt, eget konstnärligt utvecklingsarbete, pedagogisk dokumentation och bildpedagogisk teori.
Kursen vänder sig till dig som vill utveckla ditt arbete med barn i förskola och grundskolans lägre stadier och som är intresserad av att lära dig mer om kreativa arbetssätt utifrån olika kulturpedagogiska förhållningssätt.

Jag går runt och ler flera gången om dan av blotta tanken på att jag ska få läsa det här. Främst för att det kommer att vara enormt utvecklande för mig som person, men även för att det ligger helt rätt i tiden nu för hur utvecklingsarbetet på vår förskola ser ut.


Kommentarer
Postat av: elida

GRATTIS! Vad roligt! Jaada, jag har fått ditt brev. Svar på väg per post =). Kram!

2010-07-13 @ 09:43:39
URL: http://elidaorichard.madeforyou.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0