Vad är definitionen på ett förhållande?

I eftermiddag har jag gått och funderat lite på vad som egentligen definerar att man har ett förhållande?
Hur definerar man att man är tillsammans med någon annan?
Jag ska försöka reda ut begreppen.
För det första ska jag röja bort aspekten med att vara bisexuell för annars så skulle mina tjejkompisar passa in på inte riktigt alla, men väldigt många av definitionerna nedan, så dem sorterar jag bort direkt.

Är definitionen på att ha ett förhållande med någon att man:

Hånglar, kramas och har sex?
Då skulle jag haft förhållande med en hel del personer som jag knappt vetat namnet på.

Berättar väldigt personliga saker och litar på någon?
Då skulle jag verkligen vara tillsammans med David, han vet mer om mig än många andra.

Hörs av varje dag med telefonsamtal eller sms bara för att höra hur den andre har det?
Då är jag definitivt tillsammans med Kim, vi hörs ju i stort sett varje dag.

Hittar på mycket saker tillsammans?
Då har jag ett seriöst förhållande med Henke för bara denna veckan har vi varit på Ikea, festat, ätit brunch, sett på film, gått på promenad och pluggat ihop.

Bryr sig om någon väldigt mycket och känner personen väl?
Då är jag fortfarande tillsammans med Nisse.

Men om man slår ihop alltihopa då?
Då undrar jag hur det är med de förhållanden där ena parten sitter i fångelse, eller där man har bestämt sig för att leva i celibat tills man gifter sig... osv osv.
Och att vara kär i någon är inte heller en bra definition för man kan vara kär i någon utan att man är tillsammans, och man kan vara tillsammans med någon utan att vara kär.

Så: Vad är definitionen på ett förhållande?
Jag vet inte för det var himla knöligt att reda ut...

Någon som har några förslag?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0