Min frukost

Man gnuggar sömnen ur ögonen, då man blivit väckt av fågelkvitter.
Ligger kvar en stund å vet att man inte har bråttom upp,
men beslutar sig ändå för att gå ner och fixa till sig lite frukost.
Drar på sig sin fula men ack så sköna morgonrock och gäspar lite.
Dörren till farmor är öppen så man får sig ett "Godmorgon" och "Har du sovit gott" innan man går ner i köket.
Ensam hemma och pallar inte laga gröt så man öppnar brödlådan, åh, det finns flera olika sorters bröd.
Och likadant är det med pålägget, massa sorter att välja på!

Gör mig ett par mackor, häller upp ett glas mjölk och traskar barfota ut till trädgårdsmöblerna.

Sitter där med min fula morgonrock, i solsken och fågelkvitter med min frukost och vacker natur runtomkring och bara njuter med mig själv som enda sällskap.
Sånt borde alla få uppleva!

image75

Kommentarer
Postat av: Tessan

du är ju helt underbar!!!

2007-06-24 @ 22:02:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0