Lösnaglarna

Nu har lösnaglarna åkt av. Lite drygt ett dygn fick de sitta kvar. Men det berodde faktiskt mest på att de hade börjat lossna, jag hade börjat vänja mig vid att ha dem. Konstaterade under gårdagen att det både finns nackdelar och fördelar med lösnaglarna, så här kommer två listor.

Nackdelar:
Att öppna ögonskuggan var skitsvårt, Tessan fick hjälpa mig innan jag kom på "knixen".
Ta ur linserna var ännu svårare, ett under att jag inte klämde sönder dem.
Knyta upp knutarna på Tessans axelband på klänningen var inte värt ett försök ens en gång, tur att Daniel och Christian så snällt kunde hjälpa henne med det. (Som Christian sa: Ja men knyta upp och ta av är mina specialiteter".)
Största nackdelen av allt, jag fastnade i håret, hela hela tiden!

Fördelar:
Man behövde inget att skrapa trisslotten med, det gick med nageln.
Att klia folk på ryggen och i håret är de superbra till, och klia på sig själv också för den delen.
Och självklart den bästa fördelen av allt, man ser grymt flådig ut och jag fick komplimanger för mina snygga naglar!

Summan av kardemumman blir att trots att nackdelslistan blev längre än fördelslistan tror jag nog faktiskt att jag kommer använda lösnaglar fler gånger, jag blev lite biten av det. Men då ska det inte vara självhäftande, för de var inte särskilt bra, då vet man det. Jag kände mig så snygg i mina snygga naglar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0