Äntligen en ledig partyhelg!

Idag ringde min väckarklocka klockan 7.00, bara för att jag skulle kunna stänga av den å snooza!
För första gången på 6 dagar behövde jag inte gå upp kl 5.30! Idag och hela helgen är jag nämligen ledig! Så jäkla gött, och till på köpet på hela vishelgen!
Det var inte alls planerat, jag visste inte ens vilken helg vis var, det föll sig väldigt praktiskt bara. Dessutom ska jag inte åka till Växjö så för en gångs skull denna sommar kan Stina festa! Woho! Ikväll blir det förfest hos Ted å sen ner till stan och det med många av mina favoritpojkar och Tessan. Imorrn blir det förfest hos Jesper. Det ska bli så jädra skoj! Synd bara att inte lilla Jenny kunde följa med, men jag förstår att hon måste ha lite kärlekssemester också, man måste vårda kärleken.
Så idag ska jag gå runt å plocka här hemma, packa och göra en riktig skönhetsgenomgång.
När jag jobbar går jag runt i mina oformliga men praktiska jobbkläder med mitt halvsmutsiga hår i en knut (det är ohygieniskt att ha håret utsläppt). När jag kommer hem från jobbet kryper jag i mina mysbyxor och en munktröja i mitt fortfarande halvskitiga hår.
Nu ska jag raka benen, göra hårinpackning, plocka ögonbrynen, måla naglarna (man får inte ha målade naglar när man jobbar för bakteriernas skull) och verkligen fixa till håret ikväll och sminka mig på sättet jag fick lära mig på Makeup store (lite smygreklam till dem där). Ska bli skönt att få känna sig lite fin för ovanlighetens skull!
Och förresten, ringer resursen i helgen, vilket jag nästan räknar med, så är jag upptagen....



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0