Mina gamla goingar

För några veckor sedan så inträffade plötsligt miraklet, jag, Tessan, Jenny och Madde var alla lediga på samma dag och dessutom inte uppbokade på något annat! Kors i taket gånger 1000! Så då bokade vi snabbt in en träff för oss fyra, det är så sällan vi ses nuförtiden.
För er som inte vet det så gick jag, Madde, Tessan och Jenny i samma klass under gymnasiet och blev ett väldigt sammansvetsat gäng. Så mycket saker som vi har hittat på i våra dagar! Sista året var det fest i princip varje helg och eftersom jag var den enda som bodde i egen lägenhet så var platsen till förfesten given.
Jag och Tessan pratade om nu i helgen att det var goda tider det. Nästan så man längtar tillbaka lite, livet var så mycket mer bekymmerslöst då. Gå till skolan och festa på helgerna var det enda vi behövde bry oss om.
I år är det redan 5 år sedan vi tog studenten vi BF00, Barn och fritid som började 2000, shit vad tiden går! När vi tog studenten så lovade vi varandra att vi inte skulle tappa kontakten. Det kan vara ett svårt löfte att hålla och jag vet många som bara något år efter studenten inte har en enda vän kvar sen gymnasietiden.
Men vi har faktiskt lyckats! Och det är jag så stolt över!
Trots att vi gått igenom en del på de här fem åren, mer eller mindre svåra tider för några av oss, ett antal flyttar i diverse länder och städer och några pojkvänner plus eller minus så håller vi fortfarande kontakten. Visserligen blir det mer sporadisk kontakt under vissa perioder, och ibland ses vi inte på ett halvår. Men varje gång vi ses så har vi bara så jädra roligt! Jag har en hel del fina bilder från nu senast som innehåller en del jordnötssmör i ansiktet, men jag tror inte de skulle bli så glada om jag publicerade dem... haha!
Nu verkar det dessutom som att vi kommer att bo bra mycket närmare varandra än vad vi gjort på flera år. Jag flyttar till Linköping, Madde till Norrköping, Jenny bor redan i Norrköping åtminstone ett halvår till och Tessan hamnar förhoppningsvis i Örebro, vilket inte är så hemskt långt bort. Nu hoppas jag att vi ska kunna ses lite oftare igen och kanske kunna ta upp lite av den där vänskapen som svalnat lite under långa perioder av annat i våra liv.
För i år är det i augusti faktiskt 8 år sedan vi för första gången såg varandra och jag tänker inte släppa de goingarna i första taget!




Kommentarer
Postat av: Elida

Ni liknar varandra på nåt vis, det syns att ni är vänner! =) Och tack för kommentaren på min blogg, vore kul med brev. Kramar!

2008-07-16 @ 10:11:46
URL: http://elidajosefina.blogg.se/
Postat av: Jenny

Jag släpper heller aldrig taget, kommer klänga mig fast som en igel:) Lätt att vi ska ses oftare nu när vi kommer att bo nära varandra, du får inte åka till växjö varje helg bara och jag ska se till att inte åka hem alltför ofta...Kramis

2008-07-16 @ 18:29:28
URL: http://jennasvensson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0