Hårfrisörsteorier av ett barn

Barn säger då många roliga saker.
Idag undrade ett av barnen om vi skulle gå ut idag sådär som vi gjorde förra veckan (jag kör ett "projekt" med en liten grupp barn där vi ska gå ut en gång i veckan och så lagar vi mat på stormkök, leker lekar osv)
Jag svarade ja, vi ska gå ut med samma grupp och det är jag som ska ha dem eftersom Rebecca (min handledare som brukar ha gruppen annars) är bortrest den här veckan. 
Jaha sa ungen, ja du kan ju bestämma som Rebecca för ni har ju samma hårfrisör!
Hue, va kom den ifrån?!
Min gissning är denna: Jag och Rebecca är de enda två på avdelningen som är blonda, alltså har han dragit slutsatsen om att vi måste ha samma hårfrisör.
Eller? Någon som har någon bättre teori?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0