Som reklamen: "En bra vana"

Folk brukar säga att nyår är tiden när man ska ta tag i sig själv och sätta igång med nya saker. Jag håller inte med. För mig är starten efter sommarledigheten den tid då jag bestämmer mig för hur tiden framöver ska se ut.
Just nu håller jag på att försöka skaffa mig bra vanor!
Den ena bra vanan jag vill ha är att diska och plocka undan lite varje dag. Det är ju så mycket skönare och enklare med en kvart varje dag än en timma var fjärde dag. Hittills den här veckan har jag lyckats väldigt bra med det.
Den andra bra vanan jag vill ha är att komma igång och röra på mig regelbundet. Den här veckan sprang jag måndag, styrka och promenad tisdag, långpromenad onsdag, hade tänkt springa idag men det var för varmt så det blev promenad idag också. Det ultimata skulle vara två joggingturer, ett gympass, ett pass och resten promenader i veckan, vi får väl se vad vi lyckas få till.
Jag försöker dessutom tänka till lite på vad jag äter, utan att för den sakens skull följa någon strikt diet. Eftersom jag blivit förtjust i GI mat och tycker det är gott och fräsct så äter jag mycket av det, då kan jag också unna mig lite fikabröd och någon chokladbit ibland eftersom jag håller balansen i övrigt.
Just nu funkar de nya vanorna bra och jag intalar mig själv att om jag håller det här i en månad så borde det ha rotat sig i mig som en bra vana, eller hur?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0