Helt kanon!

I förra veckan svor jag över mig själv.
Jag var trött och svor över att jag alltid ska vara så jävla överambitiös med det jag gör. Varför bestämde jag mig för att baka pajerna själv? Varför skulle jag stämpla alla namnen som placeringskort, varför kan jag inte bara nöja mig med att skriva dem med penna som alla andra?
Men in lördags svor jag inte. För allt arbete var så värt det.
Det blev så jäkla bra!
Jag är så kanonnöjd med hela helgen, kunde knappt ha blivit bättre!
Vädret var ju helt suveränt, jag tajmade in den finaste helgen på flera månader.
Trots att det var väldigt blandat folk så var det bra stämning redan från början.
Lekarna funkade jättebra och folk hängde på och hade roligt.
Ingen slog sig.
Ingen blev ledsen.
Inget tjafs blev det.
Inget gick sönder.
Ingen blev för full.
Folk verkade ha väldigt roligt.
Jag fick bara jättebra presenter.

Dessutom hade vi väldigt mysigt utöver festen.(Mira, Josse och Henke tyckte det kändes som kollo)
Vi sköt lerduvor med kära bror och kusin, softade, gick promenad, plockade rabarber, solade och tittade på bedårande hundvalpar.

Nu låter jag bilderna tala, men först, tusen tack till alla er som gjorde helgen så bra!

(Bilderna är klickbara för större format)


   
Flickorna och Henke skjuter lerduvor.



Jag sätter gästerna i arbete...

Sötaste flickorna!

  
(Vinnar)laget grön, blåa laget och röda laget.

  

Tokspring i tävlingen att leta snörstumpar och knyta ihop. På nästa bild hämtar folk vatten i en tunna, och krockar mysigt på tillbakavägen. I nästa lek ska de föra en boll på ringar med snören runt en hinderbana...

  
En tjusig present från gossarna. Nu har jag dricka för ett bra tag! Riktigt tuffa flamingos som kommer att bli så bra på min balkong! (Lena har matat dem med jordnötsringar framåt kvällen...) Nästa är en av de finaste presenter jag någonsin fått, från mina älskade Växjötöser. Dessutom fick jag presentkort på Mique och Lilla huset, och pengar till en kamera, allt detta precis som jag önskat mig!


Vi dansar till klockan 3 på natten... eller säger man morgonen?

   
Behöver jag säga annat än bedårande?

Kommentarer
Postat av: mira

En underbar helg Stina!

Tack så mkt vännen!

puss å kram

2009-06-02 @ 19:51:40
Postat av: Henrik

skönt att hårt arbete lönar sig! Jag vet hur less du var på det ett tag, men sen blev det ju jävligt bra. min lilla planerare. Bortsett från några tveksamma domslut så skötte du värdskapet galant ;)

2009-06-03 @ 08:38:34
URL: http://www.blindtarmen.blogspot.com
Postat av: Josse

Tack för en av de bästa helgerna på mycket länge. Och stor eloge till dig för allt slit!

Jag tyckte då inte där var några tveksamma domslut;)

Ha de fint!

Kram kram

2009-06-03 @ 11:08:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0