OS.

Alla har vi våra fel och brister.
Mina är exempelvis att jag kan vara alldeles för envis, vill ha saker gjorda på mitt sätt och kan vara ganska tjurig och bossig när jag sätter den sidan till.
En av min kära pojkväns brister är hans tankspriddhet. Sönderbrända saker på plattan, bortglömda viktiga papper och allmän förvirring är bevis på det.
Nu när det dessutom är OS på tv och han är i himmelriket så blir han både tankspridd och okontaktbar. Igår kunde jag exempelvis inte prata med honom utan att han var tvungen att referera Ferrys lopp hela tiden. Idag ska visst han och de andra små pojkarna se på hockeyn inatt och då måste man ses redan tidigt på kvällen, inte kan man missa en enda viktig OS minut!!!
Jag smsade honom tidigare ikväll att "vi hörs när OS är slut för i år". Svaret jag fick var "Nu tycker jag att du inte ska vara sån. Var afterworken trevlig?"
Jag har inte varit på någon afterwork idag. Dit ska jag på fredag.
Som sagt, vi hörs när OS är slut.


Kommentarer
Postat av: Henrik

Nu tycker jag att du är orättvis. hur många gånger har du inte förvånat sagt "ska du spela match idag"? Tror inte att du har koll på min kalender den kommande veckan...



Du är lite bortskämd med att jag alltid anpassar mig och kan prata när du går och lägger dig min vän. Skulle jag ringa mitt under familjen annorlunda skulle det bli ett väldigt kort samtal...

2010-02-18 @ 11:20:59
URL: http://blindtarmen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0