Västerviksturist.

Semestern är här!
Den första av mina dagar spenderade jag med mamma, pappa och Henke i Västervik, vi turistade lite och gjorde sånt som man aldrig gör när man bor för nära. Var på ljusstöperiet, på museét och Unos torn och i små handarbetsbutiker. Vi åt god mat och hade väldigt trevligt!
När vi var påväg till bilen så svängde vi in i en sista "antik och kuriosa affär" som mamma velat gå in i förut men som då inte varit öppet.
En bit in i den lilla affären stod det.
Det skåpet.
Ett vitt vitrinskåp som jag inte sett innan, formen, höjden, storleken. Trots att det kommer att behöva målas om, trots att vi inte kunde ta hem det då och trots att jag absolut inte har plats med något vitrinskåp där jag bor just nu så köpte jag det. Jag var tvungen, annars hade jag ångrat mig resten av mitt liv. Jag har alltid drömt om ett vackert vitrinskåp och det här var så jag, dvs inte som alla andra skåp. Bild på skåpet kommer när det blivit hemfraktat, men här är andra bilder från dagen.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0