En lång uppdatering

Det var den veckan det... Har bara susat iväg, en massa att göra hit och dit.
Tid för bloggande har det inte funnits, å när det har funnits så har man inte haft orken.
Men så idag. Kl 9 idag skulle Jossan och jag ta bussen hem, trodde vi ja.
Vad vi inte tänkte på var att bussen går 10 på helgerna...
Så man gick ju upp alldeles för tidigt...
Men men, nu fick jag tid att ta tag i disken, och att sätta mej och blogga.
Så jag väljer att se det som ödet eller något....

Det finns så mkt jag inte bloggat om denna veckan, tänkte stolpa upp det lite...

*Malmö
Var ju nere en sväng förra helgen, det var kort och intensivt, men himla trevligt!
Träffade Nisse, var ju ett tag sedan nu så det var jättemysigt att bara gå och äta en bakad potatis på Gökboet som på den gamla goda tiden. Gå en sväng på stan, prata strunt och skvaller, pika honom över att han med denna takten kommer att vara gift med barn vid denna tiden nästa år. Hihi...
På lördagskvällen gick jag, Tania och Mia till en caribisk restaurang som hette Carib Kreol.
Så himla mysigt det var! Vi fick inget bord utan satt vid baren och åt mat, någon ska väl vara den första som man gör det också. Jag åt marinerat tupplår med kryddat ris med en papaya och tomatchutney och avokadomousse med majsbröd till. Det var precis lika gott som det låter. Och sen var det ju denna trevligt flirtande bartender som gjorde sådana guddomliga drinkar!!! Studentpubarna släng er i väggen säger jag bara, dessa drinkarna var så, ja vad ska man säga, de var så snygga! Man blev ju sugen på varenda en han blandade. Mycket trevlig var han också, och trots att det var svårt att avgöra om han bara var trevlig för att gå mycket dricks eller om han verkligen var intresserad och flirtade, så blev både Tania och jag lite betagna i honom. Ha ha, men jag skänker honom med varm hand till Tania. En av de mysigaste kvällarna på länge, sånt borde man göra oftare!

*Examination
De två senaste dagarna har vi IDA:are, alltså vi som läser idrotten som fristående kurs, haft examination på universitetet. Vi har fått dit två klasser som vi skulle hålla heldagar för. Vi valde att vara ute, och det kunde ju inte varit bättre väder! Helt suveränt! Och det har gått så himla bra! Barnen tyckte det var roligt, planeringen fungerade utmärkt... Visst var det några barn man bara hade lust att strypa långsamt, men så är det ju alltid. Vi fick jättemycket beröm av lärarna och jag fick komplimangen att jag var skapt till att bli idrottslärare... Alltid kul att höra, även om det inte är det jag har tänkt bli. =)

*Fredag kväll
Då Heléne hade liten förfest igår så gick vi dit en sväng för å va sällskapliga,utan att dricka så mycket då vi skulle hem idag, och sedan blev det ju klart en liten sväng till stallarna. Musiken va värdelös, varför är det så där 99% av gångerna, medan det är 100 ggr bättre på sivans? Vi hade trevligt iaf, är man ett bra sällskap så spelar musken mindre roll. Vi var inte många men naggande goda kan man kanske säga... hehe. Sen gick jag, Jossan och Henke hem hit för att ha lite nattamat med oboy(Jossan var exalterad) och äta upp mina sista mackor nu innan jag sticker hem. Det är ju så mysigt att göra sånt, bara sitta och prata lite och varva ner, varför varför varför gör man det inte oftare??

*Stockholm
Helt plötsligt har det blivit tvära kast i planerna, nu ser det ut som att det blir jag som får åka upp till Stockholm istället för att han ska komma ner hit... Men det gör mig ingenting. Finns ju en aning mer att hitta på där uppe, kanske kan passa på att träffa Cilla,plus att det inte gör mig så mycket att sitta på en buss upp dit i så många timmar, jag kan ju plugga, han skulle ju dö av rastlöshet. Kan redan bli nästa helg...men vi får se... Är hans familj hemma lägger vi ner det, vi hoppas på att de ska bestämma sig för att åka till landet.... Samtidigt som planerna smids så kan jag börja undra vad jag egentligen ger mig in på... Sånt här tror nog inte alla att Stina gör...
Men jag påminner mig själv om att leva livet medan jag kan!

*Leva livet
På tal om att leva livet så har jag stolt konstaterat att jag har haft inflytande på Mira... Ha ha!
Frågan var ju bara då om inflytandet varit bra eller dåligt... Det anser jag beror på vem man frågar, och vi beslutade oss för att Miras mamma inte var rätt person att fråga.. hehe...
Men som jag sagt innan Mira, även om du inte anser dig vara där riktigt ännu.... Welcome to my world! =)

Nej nu är det dags att packa ihop datorn, den ska få följa med hem var tanken! Men nu kan man verkligen säga att jag har powerbloggat igen för alla de missade dagarna i denna veckan! Skärpning ska det bli!


Kommentarer
Postat av: Mira

Hahaha, nej du Stina! Än är jag inte i din värld. Det är en bra bit kvar!

2007-04-28 @ 11:13:58
URL: http://mmmira.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0