Underbar start på dagen

Vaknar tjugo minuter innan klockan ringer, helt utvilad.
Ligger kvar och drar mig till klockan ringer,går upp och tar på mig myskläder,
går runt och plockar lite i min lilla värld.
En havtimma senare kommer Josse och knackar på, promenaddags.
Klockan är 7.30 solen skiner och det är redan varmt i luften.
Pratar massa strunt, skola och allmänheter, benen går av sig själva.
Kommer hem och sätter sig med den goda gröten och bloggar.
Kan man få en mycket bättre start på en dag?
Det är vid sådana tillfällen som jag verkligen påminns om varför jag väljer att bo kvar här och pendla ner till Malmö.
Jag har nog aldrig trivts så bra någonstans...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0