Bönhörd

Ibland blir man bönhörd.
Jag hade inte alls lust att gå på lektionen i eftermiddag men eftersom jag var borta en dag i förra veckan så hade jag absolut bestämt mig för att göra det.
Nu på morgonen ringer mobilen, ett nummer jag inte känner igen, men jag svarar.
Det är min lärare, han har blivit sjuk så det blir inget pass idag!
Så jäkla gött! Det innebär endast en dag i skolan denna veckan! Woho!
Samtidigt får jag lite dåligt samvete. Det är egentligen inte jag som behöver ledigt mest just nu.
Det är gullet som behöver ledigt en dag. Imorse var han trött och grinig och jag förstår honom. Jag skulle va precis likadan om jag gick så sjukt mkt i skolan som han gör just nu. Går till 16.30 alla dagar denna veckan utom en.
Det är nog dags för Stina att lägga in en "skämma bort" raide, göra lite gott för hans själ.... Det kanske ska bli planen för dagen.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0