En lodis har lyxat till det

När jag är hemma kan jag verkligen se ut som en lodis om jag inte har något speciellt för mig.
Går i samma kläder dag ut och dag in, byter typ bara strumpor och trosor. Håret tvättas typ max var tredje dag å borstas endast efter tvätt, jag duschar max varannan dag, linserna orkar jag inte sätta in så det blir glasögonen med motiveringen att ögonen ska få vila från linserna. Och smink ser man inte röken av. Näe, jag ser verkligen ut som piss och hoppas på att det inte ska komma någon och hälsa på som jag bryr mig om hur jag ser ut för.
Mitt ex sa en gång "Jag vet ingen som kan gå från att se vardagstråkig ut till att bli snygg så snabbt" och det kan nog stämma!
Men idag har jag tagit tag i mig själv och lyxat till det. Det krävs inte mycket för att det ska kännas som lyx ska jag säga. Jag har haft ansiktsmask, hårinpackning, rakat ben och bikinilinje, tvättat håret grundligt två gånger och sedan smörjt in hela kroppen, sminkat mej, blåst och plattat håret en aning. Vad skönt det känns! Man borde gå å känna sig skitig oftare, för då känns det skönare att duscha!

Nu skulle ni antagligen vilja se en före/efter bild men den tillfredställelsen ska jag verkligen inte ge er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0