Ett intresse av nytta?

Ibland kan jag verkligen önska att jag hade ett intresse som gjorde någon nytta. Jag jämför mig just nu med min bror. Hans intresse är motorer och allt som har med dem att göra, det är ett användbart intresse. Han kan laga saker i all oändlighet, han blir ständigt anlitad till att fixa bilar, gräsklippare, trimrar, ja you name it. Hans intresse medför att han tjänar en slant på det, han har det till yrke, han kan hjälpa folk.
Men vad kan jag göra med mina intressen???
Jag gillar att pyssla, man kan klara sig utan fina kort och söta fotoalbum.
Jag gillar att duka fina bord, man kan äta utan att duka fina bord.
Jag gillar att pynta hemma, man kan bo utan att pynta till det.
Jag gillar att måla, man kan bo utan tavlor.
Jag gillar blommor, man kan leva utan blommor på bordet.
Jag har aldrig blivit anställd eller fått betalt för en enda av de sakerna ovan. Jo förresten, där ljög jag, jag har ju faktiskt blivit "anställd" för att måla tavlor till andra, det har jag ju.... Men ändå.... Ibland kan jag bli trött på mina egna, på ett sätt värdelösa, intressen....


2Taktsmotor
Man skulle kunna sånthär istället.....

Kommentarer
Postat av: josse

Hej vännen!
Även om du inte tjänar pengar på dina intressen så ska du veta att du gör andra människor glada!
Finns få saker som är så härligt som när man kommer hem trött efter en skoldag och det ligger ett stina-gjort kort i brevlådan. Eller när man blir hembjuden till dig på middag och du har dukat fint med säsongsblommor och löv;) Jag är iaf glad att jag får ta del av dina intressen...vad sentimental jag blev...haha
Saknar dig!!!
Puss & Kram

2007-12-28 @ 21:15:00
Postat av: mira

Dina intressen är minst lika viktiga.
Livet skulle va ganska trist om man inte sätter piff på tillvaron...vilket dina intressen gör!! Å jag är otroligt glad över att du målar tavlor

2007-12-28 @ 22:36:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0