Godis och träning

Jag har ju haftgodisförbud i höst. Detta gällde dock bara fram till julafton, så jag får nu äta godis!
Och visst har jag ätit lite, men inte alls så mycket som man kunde tänka sig.
Det är liksom inte lika gott längre.
Jag är mer nöjd med min kropp just nu än vad jag har varit på länge, och då känns inte godiset värt det. Jag har inte slitit en hel höst för att på en månad eller två gå upp allt igen, nej inte en chans!
Så efter att ha gått här hemma i snart två veckor och ätit godis och annat så börjar det krypa i mig, jag vill träna! Visst går jag promenader här hemma, men jag vill köra ett riktigt hårt boxpass, eller ta en go gymrunda. Jag längtar efter att få börja träna på simhallen istället, jag vill simma, köra pass, träna på gymmet...
Gah, jag blir knäpp om jag inte får köra minst ett par pass i veckan med någon sorts träning. Det blev lite slappt i slutet innan jul men det berodde även på att jag inte kände mig frisk.
Nu är det snart nytt år med nya tag.
Och jag har nu bestämt mig för att godiset får avstås även då. Lugn Mira, jag lovar att jag kommer fika med dej ibland, jag vet att du tycker jag är trist annars, när jag inte äter efterrrätter... haha.
Men det får regleras till en dag i veckan, då får jag äta sött, inte annars.
Och trots att det kommer att bli en del pendlingstid i vår så ska ska ska jag ändå vara duktig med träningen, jag vet ju att jag mår så mycket bättre då.
Så om en vecka när jag kommer ner till Växjö igen, då blir det träna, jag längtar....
(Det värsta är bara att gymmet kommer att vara så fullt av folk som bestämt sig för att börja träna som nyårslöfte. Så det kommer att vara packat, ungefär fram till mars, då mattas det av igen, när de gett upp, jag har varit med förr...)

Träna triceps hemma.

Kommentarer
Postat av: mira

Haha det låter bra Stina!
Man måste unna sig en fika ibland=)

2007-12-30 @ 01:34:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0