Julafton och Stina med röda näsan

Jag har inte varit ordentligt förkyld på hela hösten men så lagom till julhelgen slår det till. Pang, snoret rinner och Stina med den röda näsan har rödsprängda ögon. Men det kunde varit värre, nu hoppas jag bara det inte ska bli värre tills kvällen då det är party pågång, jag behöver inte superfesta, bara jag inte mår direkt dåligt är jag nöjd.

Annars hann jag nog inte riktigt få in någon julstämning innan julafton var över... Jag tror det är avsaknaden av snön som gör det, men det var ändå en bra dag! Tyvärr saknade vi kusin Marie och min mamma som skulle jobba, så det var inte helt som det brukar, men det kan inte hjälpas.

Vi hade bestämt att det i år inte skulle bli så många julklappar, så det blev det inte heller, men jag är fullt nöjd iaf. Ett alfapetspel och en sockerkaksform man kan ta bort botten på fick jag av mamma och pappa, precis som jag önskat mig. Av Daniel fick jag ett högtalarsystem till min dator. Det var inget jag hade ens tänkt på att jag behövde, men det var ändå skitbra, såååå mycket bättre å finare ljud på den än via min knastriga sladd från datorn till stereon... Sedan fick jag även några lotter, ett par strumpor, en hemvävd handduk som farmor gjort och broderat på, pengar och den hårigaste tomten jag någonsin sett... haha!

Nu ska vi snart till kusinerna och fika, som traditionen bjuder, jag är inte speciellt matfrisk men det är mysigt. Och så blir det Västervik för fest ikväll, förhoppningsvis,jag hoppas hoppas hoppas och håller tummarna för att jag inte ska bli sjukare än vad jag är nu....

Bilder från gårdagen kommer så småningom, internet valde just nu att bli evighetssegt... Jag orkar inte knöla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0