Nostalgitripp

Igår tog vi tag i att fixa ordning lite i Henkes lägenhet, han har ju knappt varit där på en månad nu. Så vi sorterade papper och hade oss, riktigt duktig är han om han bara får lite hjälp med att dra tummen ur röven ibland
(han har själv sagt det, jag är inte bara elak)
Eftersom jag hatar stökiga bokhyllor så satt jag och plockade iordning där och föreslog att han ju kunde sätta upp några av de cdskivor som ligger under sängen i bokhyllan istället nu när det fanns plats. Sagt och gjort, vi plockade fram lådan och började sätta upp lite skivor. Men jag fick inte sätta dit några "Mr Music hits" eller "Most wanted" eller "Absolut music 24". Om de står i bokhyllan kommer han ju skämmas när det kommer någon till honom. Vi bar dock bort dem till datorn och började spela upp dem istället.
Vilken nostalgitripp!
Vi körde en liten lek där Henke skulle spela upp en låt och så skulle jag gissa på låttitel eller artist. Och om jag får säga det själv så var jag jäkligt grym! Han blev rent paff när jag tog dem redan på introt ibland och undrade om jag fuskade. Sedan gick vi runt där och trallade på gamla klassiker som Yeah yeah wow wow, Bom bom bom bom och Hold your horses innan vi skulle sova. Jag blir glad av såna där poppigt technoaktiga sånger.... Såna som Henke egentligen hatar, men han kunde nog inte låta bli att ryckas med.... Haha!
Idag har jag lånat med skivorna hem till mig, så idag ska jag nog ytterligare öka på min nostalgitripp.....

image350  image351

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0