Kroppen gör precis som den vill

Ibland gör kroppen precis som den vill. Inatt bestämde den sig för att den hade sovit klart när klockan var 03.45. Den ville inte somna om. Kl 04.30 funderade jag seriöst på att gå upp men beslutade mig för att man inte kan göra det och ändå påstå att man har psyket i behåll.  Men det gjorde inte så mycket att jag låg där, jag låg och funderade på alla möjliga saker, bla annat vad kan ta och blogga om. Egentligen tycker jag att det är ganska häftigt att det fortfarande finns saker som man inte kan kontrollera med bara tanken. Sömnen och hungern kan du inte kontrollera med tanken, hur gärna du än vill. Kan vara bra att minnas i dagens "vi kan kontrollera allt" samhälle.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0