Jobbsyndromet

Jag har drabbats av ett jobbsyndrom.
När vi ska gå in till de boende på jobbet så plingar vi alltid på dörren, alltid. Vilket innebär att man plingar på ett antal gånger per dag. Det är det som blivit mitt jobbsyndrom, jag sätter upp tummen automatiskt för att plinga på dörren, oavsett om jag ska in till en boende eller inte. Så jag håller på att plinga på dörren när jag ska gå in i personallägenheten och hade det funnits en ringklocka till tvättstugan hade jag säkerligen plingat på där med. Men, till min tröst är jag inte den enda. På Emelies avdelning så knackar de på alla dörrar innan de går in, så häromdagen knackade hon på toalettdörren innan hon skulle gå in där... Det är uppenbarligen skadligt för psyket att sommarjobba....

image117

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0