För ett år sedan

Hittade nyss ett papper på golvet här hemma som hade trillat ner från min anslagstavla.
Det var en ritning över hur Stubors 22 kvm lägenheter på Stallvägen 20-26 ser ut.
Då började jag tänka tillbaka.
Det räcker att jag tänker tillbaka ett år i tiden så var mitt liv så totalt annorlunda.
För ett år sedan gick jag och tittade i brevlådan varje dag, med skräckblandad förtjusning för att se efter om inte mitt antagningsbrev hade kommit.
För ett år sedan var jag inte Växjöstudent utan en Malmöstudent som gick och hoppades på att hon skulle komma in i Växjö, och när hon väl gjorde det så undrade hon vad hon gett sig in på? Varför lämna den trygga Malmövärlden för att bege sig till ett ställe där hon nästan inte kände någon?
För ett år sedan hade jag aldrig kunnat drömma om att jag skulle läsa idrott som sidoämne, nu känns det som en av de bästa infall jag fått.
För ett år sedan var jag tillsammans med Nisse som jag nästan varit tillsammans med i 2 år, och de vänner jag skulle komma att sakna mest över sommaren var i stort sett bara Tania.
För ett år sedan var jag inte medveten om att Josse, Mira, Henke, David och alla ni andra som jag lärt känna i Växjö existerade. Nu är ni några av de som betyder allra mest för mig.

På bara ett år har jag: utökat mitt festande nåt enormt (frågan e om man ska se det som positivt eller negativt?), jag lever det studentliv jag aldrig haft innan, jag har utökat min umgängeskrets ggr 100 sådär och lärt känna människor som betyder så grymt mkt för mig och som jag förhoppningsvis kommer att hålla kontakten med i många år framöver, jag har hittat en ny pojkvän som jag tycker sååå mycket om och trivs underbart bra med (Nisse du vet att du alltid kommer att ha en plats i mitt hjärta dock) och mitt liv har varit bättre än jag någonsin kunna föreställa mig den där dagen när jag äntligen bestämde mig för att söka till Växjö.
Jag är övertygad om att det var ett av de beslut som varit livsavgörande för mig och jag vill sluta med tacka alla er som gjort mitt år där så underbart. Det är ni som gör det värt varenda minut av pendlingstid i höst.
För ett år sedan visste jag inget om hur livet skulle se ut, mitt mål var att fixa en termin i Växjö iaf.
Nu känns det så konstigt att tänka på....


Kommentarer
Postat av: Josse

Måste ju uppdatera mig om vad som hänt er här hemma:) Tänkte också tillbaka på året som gått...är totalt förändrat för mig också och jag är superglad för att just du valde växjö så jag har fått lära känna dig:)
Saknar dig och Mira och Jossan! ska bli skitkul att ses i augusti! Ha en fortsatt mysig sommar och hälsa Henke! Puss puss

2007-07-06 @ 18:28:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0