En tidigt lördagsmorgon

Klockan 07.00 imorse slog jag upp ögonen. Ding.
Vad är klockan? Varför har den inte ringt? Vad är det för dag? Vad ska jag göra idag, ska jag till skolan?
Efter en stund lyckas jag lista ut att det är lördag. Klockan har inte ringt för att jag inte ställt den på så tidig tid, för jag ska inte till skolan idag. Lättad efter det konstaterandet så går jag och upp och kissar. Sen är det kört.
Klarvaken är det enda ord som passar. Inser att om jag somnar om nu så kommer jag att vara 100 ggr tröttare när jag vaknar än vad jag är nu. Så jag stiger upp, kl 07.10 en lördag, utan anledning.
Vad ska man göra nu då?
Gläntar på persiennen, tråkigt väder, det har regnat inatt, då blir det nog inte promenad in till stan idag.
Med andra ord skulle man alltså kunna ta sig en joggingtur. Sagt och gjort. Kl 07.20 en lördagsmorgon drar Stina på sig jogginkläderna, öppnar dörren till korridoren och råkar slänga en blick ut genom fönstret som sitter i slutet på den.
Det snöstormar. Funderar snabbt på att ändå springa men intalar mig själv att det bara vore dumdristigt.
Då var det alltså bara att gå in igen och ta av sig skorna i väntan på att det kanske kan ändra sig igen. Så här sitter jag nu i jogginställ och slänger en blick ut genom fönstret då och då för att se om vädret blivit mer joggingvänligt.
Och ja. Skam den som ger sig, nu har det lugnat ner sig igen. Testar med försök nummer två.
Klockan är 07.40 en lördagsmorgon och jag ska ut och springa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0