Självförtroende

Någon gång ibland sådär när jag inte har något speciellt för mig så brukar jag kolla runt lite på andra bloggar.
Då är det något som har slagit mig.
Vad folk verkar ha dåligt självförtroende!
I var och varannan blogg står det saker som i stort sett går ut på att man måste börja tycka om sig själv.
Hur kommer detta sig?
Jag har så svårt att förstå. Jag vet inte vad det beror på, kanske min uppväxt och uppfostran, eller kanske jag bara är en sådan person, men jag har aldrig tyckt illa om mig själv.
Visst har jag dagar då jag tycker att jag ser ut som ett mähä och har lust att gräva ner mig under en sten i en vecka och komma ut som en vacker fjäril ur en puppa. Visst kan jag vara irriterad på mitt hår, mina födelesmärken, min längd, min vikt, you name it. Visst vill jag också se ut som en fotomodell ibland.
 Men det är alltid övergående faser.
Jag har aldrig tyckt seriöst illa om mig själv.
Därför tycker jag så synd om de som bara inte kan älska sig själva, för är det någon man borde tycka om så är det väl sig själv? Det låter jobbigt och komplicerat att inte göra det eftersom man måste umgås med sig själv 24 timmar om dygnet i resten av sitt liv...

Kommentarer
Postat av: elida

Haha, ja så sant! Och man har bara ett liv och en kropp- bara att acceptera sig själv!

2007-11-22 @ 12:51:30
URL: http://elidajosefina.blogg.se
Postat av: josse

Jag håller med dig och tycker fler kan resonera som du!!! Jag tycker också om dig PRECIS som du är vännen!!!;)
Puss & Kram

2007-11-22 @ 18:04:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0