Ett långt inlägg om en jättebra helg!

Sitter nu här hemma med en tallrik gröt, har varit vaken sedan kl 6 då pojken gick upp. Han ska på hajk idag så det var lite kvar att packa. Men om jag ska säga det själv så har han tur att han har mig för han hade aldrig fått i alla grejer i väskan om inte hans packningsexpert till flickvän hade hjälpt till. Jag är alldeles för snäll, skämmer bort honom till tusen, men jag kan inte rå för det, jag tycker om att skämma bort folk....
Tycker lite synd om de söta små för det regnar en hel del idag och då är det inte jättekul att paddla, men men, det är sånt man får ta. Jag struntade i morgonpromenaden idag, ska ju ändå vara ute i regnet i eftermiddag, och sedan ska jag me flickorna och spela innebandy, det ska bli kul att sätta igång med det igen! Denna veckan ska det tränas!

Helgen i Malmö har varit jättebra!
På fredagskvällen blev vi erbjudna att följa med på Cuba café men vi var för trötta så vi stannade kvar hemma i lägenheten, satt på balkongen och pratade, man sitter sådär alldeles för sällan, jättemysig måste jag säga.
På lördagsmorgonen vaknade jag kl 7.30 och kunde inte somna om så jag la mig och tittade på Viasat Nature, jag vill ha den kanalen. Där finns det ju ALLTID något att titta på! Sedan råkade vi fastna lite i program med söta apor, så vi höll på att komma iväg lite sent men vi tog tag i oss själva så vid 10.15 kom vi ner på stan.
Där nere blev det en del shopping, ett par skor, en väska, en tröja och lite småsaker och bakad potatis till lunch. När vi var aströtta på att handla åkte vi hem, såg lite på tv, tog en liten tupplur och gjorde iordning oss för kvällen. Det blev middag på Jensens böffhus istället för på Gränden för de hade stängt för säsongen, efterrätten var gudomlig...
Kl 21 var det så dags för resans höjdpunkt. Betnér! Vi hade så jävla grymma platser! Rad 7 av 30, vi såg ju så jäkla bra, vi såg allt. Innan Betnér gick på scenen inledde en snubbe som hette Martin Soneby, han var riktigt bra!
"Jag ska presentera mig själv lite, jag är sexuellt frustrerad. Min flickvän har gjort slut och jag har inget bredband. Man vet att man har varit utan bredband för länge när man börjar runka till tjejerna i Sverigehäftet, bh och trosor för 29.90 och få en klocka på köpet."
Och Betnér var inte någon besvikelse han heller, verkligen inte. Grejen med Betnér är ju den att han inte bara är "rolig" utan att han pratar om en hel del allvarliga saker. Samtidigt som han kan skämta om sånt man inte "får skämta om", som Palmemordet,våldtäkter, Pastorn Frisk och Folkpartiet. Men han gör det på ett jättebra sätt.
"Jag säger inte att han har våldtagit någon, jag menar det kan ju faktiskt ha varit så att han snubblade med stånd och bara gled in, det kan ju faktiskt hända, så jag säger inte att han har våldtagit någon." Så även om man har haft roligt en kväll så går man hem och funderar lite på det som sagts. Det jag dock asgarvade värst åt, så att tårarna rann, var dock när han pratade om sin 2åriga dotter, som man kände igen sig i det han sa!
På söndagen hade vi en soft morgon, packade och åkte från lägenheten runt 11 tiden. Vi låste in packningen på centralen och sedan gick vi och åt brunch innan vi traskade ner till Bo-01 och satte oss där och åt glass. Kl 15.48 skulle tåget gå men blev en aning försenat. När vi kom hem till lägenheterna i Växjö var klockan runt 19 och då blev det hemkörd pizza och packning.
Så helgen har det varit full rulle på men det har varit jättebra!

image182   image183

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0