Ett liv är ett jobb, eller?

Min pojkvän skapar mig just nu ett problem.
Hade jag inte haft honom skulle det vara så mycket enklare att söka jobb på en annan ort. Nu måste jag ändå söka jobb på andra ställen, hittade några i Linköping och Norrköping, men samtidigt som jag vill ha dem så hoppas jag att jag inte ska få dem.
En flytt gör saker enormt mycket mer komplicerade.
Men jag börjar inse att jag antagligen inte kommer att få något jobb i Växjö, och ett jobb måste jag ha.
Men hur mycket av sitt liv är man beredd att offra på ett jobb? Det är frågan jag ställer mig just nu.
Ett liv förutsätter nästan att man har ett jobb, men man vill gärna ha ett liv utanför jobbet också...

Kommentarer
Postat av: Nils

Ja du har det inte lätt vid vägskälen i ditt live med pojkvänner när det gäller plugg och jobb!

2008-04-22 @ 17:20:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0