Gå framåt, gå i cirkel!

Den vitsiga slogan hittade studieförbundet vuxenskolan på för några år sedan, och jag tycker faktiskt att det är ganska fyndigt. Det leder mig in på vad det här inlägget skulle handla om.
Studiecirklar är något som är grymt underskattat tycker jag. Jag gick på några när jag gick på gymnasiet i akvarellmålning och de gjorde mig en del bättre. Det bästa med den kursen var väl också att man verkligen tog sig tid till att måla, vilket man sällan gör annars.
Nu när jag börjat jobba, tjänar lite mer pengar och har lite mer fritid så började jag fundera på om jag inte skulle ta och gå en studiecirkel. Mamma och jag började diskutera det och när hon undrade om det inte fanns något jag skulle kunna tänka mig så svarade jag ganska snabbt, jo, jag skulle vilja gå en kurs i Photoshop. Det är något som jag gått och grunnat över länge. Som det är nu så kan jag lite, ytterst lite, som jag har lärt mig själv i stort sett. Men jag tycker det är kul att fota och redigera mina bilder och kunde jag lite mer så skulle det vara ännu roligare, att kunna det ordentligt liksom.
Så jag började leta efter sådana kurser på nätet, men hittade inget. Sen damp det ner en tidning i brevinkastet för ett par veckor sedan för Folkuniversitetet. Jag tittade i den men inte heller där kunde jag hitta någon sådan kurs. Så en dag efter jobbet satte jag mig och bläddrade igenom hela tidningen bara för att se vad som fanns. Och där var den. Jag hade tittat på fel ställe. Där hittade jag en grundkurs i Photoshop!
Så nu har jag ringt och anmält mig, i månadsskiftet sept/okt börjar den och håller på i 7 veckor. Det är något som jag verkligen ser fram emot, något som jag verkligen känner att jag kan ha användning av! Så nu ska jag nog gå upp och hämta kameran och gå ut i det fina vädret och skapa mig lite material till min kommande studiecirkel!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0