Jag har semester

Yeay! Jag har semester! Inte idag och ingen inbokad framöver heller, men jag har semesterdagar! Jag trodde nämligen att jag inte skulle ha alls många semesterdagar eftersom jag jobbat så himla kort tid. Men så igår började vi prata om sånt på avdelningen och min kollega trodde att jag nog visst skulle ha några. Så idag när jag var uppe på expeditionen så frågade jag vår löneassistent (jag ska kunna kolla sånt själv, ja har bara inte stenkoll på systemet DAM ännu) och det visade sig att jag har 11 dagar att ta ut!
Kors! Så gött! Några av dem kommer jag att lägga i mellandagarna vid jul för att få lite längre ledighet. Men jag kommer ändå att ha över att ta ut av under hösten för i januari får jag nya igen och att hålla på och spara är inte lönt för då får man lätt så himla många helt plötsligt. Det öppnade liksom lite nya dörrar... Allra skönast skulle vara att lägg 5 på raken och åka utomlands en vecka med gullet. Tyvärr kommer nog det att bli knepigt eftersom jag måste lägga in om semestern ett tag innan och då har vi inte koll på vad Henke har i skolan. Dessutom går tiden så himla fort! I nästa vecka är det redan september! Men visst vore det gött.... *suckar drömmande* Det är mindre än ett halvår sen vi var på Cypern men det känns som evigheter. Det har hänt så otroligt mycket sedan dess så det är inte klokt. Men även om det inte blir nu snart, och kanske inte ens med gullet (hur kul vore det inte å dra iväg på en resa med mina gulliga tjejer!) så ska jag utomlands inom ett år igen, det ska jag bara....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0