En pendlares betraktelser: Roligt och givande

Jag tycker det är så roligt och givande att pendla nuförtiden.
Så jag går med glädje upp kl 05.10 på morgonen, traskar med glada steg till bussen kl 06.00 och sitter gärna på stationen och väntar i en halvtimma för att ta tåget kl 06.58. Sedan tycker jag att det är otroligt givande att komma till en lektion i Malmö kl 09.15, och så visar det sig att föreläsaren är sjuk! Jag  blir så lycklig av att få en obegriplig uppgift istället! Sedan sätter jag mig med ett leende på läpparna på tåget tillbaka till Växjö igen, en timma efter att jag anlänt till Malmö.

Ur Wikipedia:

Ironi betecknar det att en person säger en sak, men egentligen menar en annan, raka motsatsen. Ordet kommer från grekiskans είρωνεία (eironeia) som är en sammansättning av είρων (eiron): en som säger mindre än vad han menar, en hycklare, είρειν (eirein): att tala. En bitsk och nedvärderande form av ironi är sarkasm.

Men ärligt talat kunde det ha varit värre. Jag betalade iaf inte för resan eftersom jag reste på mitt pendlarkort. Carola hade med sig två böcker till mig som jag nu kan läsa under praktiken och det är jättebra. Under tågresan pluggade jag i 1.5 timmar som jag antagligen inte gjort annars och jag hann iaf tillbaka till Växjö till kl 12 och kunde gå lite på stan med gullet. Så det kunde varit värre. Jag blev inte skitsur.


Kommentarer
Postat av: Anonym

bra o se det på det ljusa sidan

2008-02-08 @ 20:04:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0