Himlagott

Jag fick en födelsedagspresent i efterskott av Stina idag som var en söt röd skål som nu lyser upp mitt fönster.
I skålen var det också två påsar med te. Det ena var Himlagott som jag haft redan innan och som är så gott men som börjar ta slut här hemma, Indian Spice hette det andra från Lipton.
Doften från det var underbar och det visade sig smaka lika gott som det luktade. Det kan jag verkligen rekommendera!
Josse och jag har suttit och druckit två koppar var ikväll till vår goda semla. Det är sällan vi tar oss tid att sitta ner och prata bara vi två och hux flux så hade 4 timmar gått. Väldigt mysigt, det är precis sånt som jag saknar de veckor då jag inte har eller tar mig tid att göra träffa mina nära och kära. Under praktiken kan man ju bara drömma om det, men jag ska skärpa mig och ta mig tid till det oftare. Det är sådant som gör "Himlagott" för min själ. Efter en bra dag med semlebak, trevligt sällskap och harmoni ska jag nu göra mig iordning för sängen, imorrn tar jag mig ledigt igen.... 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0