Sista praktiken någonsin

Inledde idag min sista praktikperiod inom lärarutbildningen, någonsin!
Har väl inte varit sådär jättesugen om jag ska vara ärlig men man har ju inte mycket val så det är ju bara att pallra sig dit. Återvände till en förskola som jag varit på innan, Rondellens förskola i Rosengård i Malmö.
Japp, i DET Rosengård som många bävar för när man berättar det. Det är väldigt speciellt, det ska jag inte sticka under stolen med, men man vänjer sig och det ger massor.
Sedan jag var där sist så har de dock gjort en omorganisering så numera är jag på en avdelning för stora barn och med en ny handledare. Jag var beredd på att komma hem totalt slutkörd i hjärnan idag, men kors i taket så var jag inte det. Det har faktiskt gått över förväntan. Tycker redan att jag har fått en bra relation med många av barnen, min nya bästis heter Muhaned (ja det ska vara ett n och inte ett m) och vi har spelat Bamsespel, haft hopptävling, hållit handen i ledet och diskuterat våra föräldrars namn.
Dessutom är handledaren suverän och jag tycker redan att vi fått jättebra kontakt.
Tessan och Kärran som jag våldsgästar här nere har också varit väldigt gulliga mot mig. Så det känns väldigt bra. Återkommer med en fin jämförelse av olika världar senare i veckan....

Dagens citat: "Du pratar som i tecknat" (Med andra ord, jag pratar inte med brytning eller skånska)

Kommentarer
Postat av: v

man lär sig massor av "invandrar"barn.
det e bra att du vågade åka dit trotts alla fördommar

2008-02-12 @ 11:19:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0