Ett insnöat nyår

Nyårsafton var planerad, vi skulle åka till Jenny och Thomas på dagen och hjälpa till med maten och sedan skulle vi äta mat och vidare på fest på kvällen. Det var planen. Vaknade på morgonen och stapplade sömndrucket ut på toaletten, på vägen tillbaka till rummet råkar jag slänga en blick ut genom fönstret i hallen. Såg det inte lite vitt ut? In i rummet och tittar ut genom det fönstret. Det var inte lite vitt,det var mycket vitt!

Under natten hade vi fått ungefär 1 dm snö och det snöade fortfarande som sjutton. Då dök tanken upp första gången, vi kanske inte kan åka idag.... Men vi gick ut och byggde en snögubbe och traskade i snön och klurade, hur satan skulle vi göra? Snön fortsatte att vräka ner.
Så framåt 13 tiden konsulterade vi pappa och tog ett beslut, det var inte värt risken att ge sig ut. När mamma kom hem från jobbet och sa att stora vägen inte var plogad heller så kändes det som ett ännu mer rätt beslut. När vi sedan fick höra på nyheterna att det skett en seriekrock med 4 bilar, en krock till och en stort antal avåkningar inom bara ett par mils radie från oss kändes beslutet helt rätt. Mest snö hade det kommit i Kalmar län och i Östergötland, vi bor precis på gränsen av Kalmar län och Östergötland, med andra ord mitt i snöstormen...

Så nyårsafton firades istället här hemma med  god middag med mamma, pappa, moster och morbror, vi spelade spel och tittade på Grevinnan och betjänten. Sedan gick vi bort till bror som hade en mindre fest borta hos sig och umgicks en stund med dem innan det var dags för fyrverkerierna. Efter dem var vi så trötta att vi gick och la oss innan kl 01, en riktigt lugn nyårsafton med andra ord.


     
Gullet är i full gång med att bygga snögubbar och lyktor, en kvart efter att han deklarerat att han faktiskt hatar snö....

      
Vår snygga snöggubbe och jag, Vägen ut från oss, som vi skulle ha åkt på, minre plogad... Vår vita vintervärld

Kommentarer
Postat av: mira

Oj då!!
Men ni byggde en mkt fin snögubbe!
Kram

2008-01-03 @ 20:23:37
Postat av: Henrik

haha! du får det att låta som om jag var överallt i min iver över att få leka i snön. Därtill är du väldigt selektiv i ditt val av bilder, då du först väljer att lägga tre bilder i rad på mig, dessutom bilder som jag ser relativt glad ut på. Handen på hjärtat, återspeglar detta verkligheten?

men okej, när man tagit på sig alla lager med kläder, gnuggat sömnen ur ögonen och innan man hann förfrysa fingrarna var det ganska trevlig (dvs. i ungefär 10 min)...

...men, jag hatar fortfarande snö!

2008-01-04 @ 11:52:29
URL: http://www.blindtarmen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0