Du ska inte tro det blir sommar om inte vikarier fanns

Den meningen fick vi höra idag på eftermiddagen på jobbet ,men det var nog också det enda vettiga vi fick höra.
Så fruktansvärt trist det var!!!
Först pratade sköterskan hygien, det pratet kunde jag ha sammanfattat med två ord: Sprita händerna.
Man ska sprita händerna före och efter arbete, före och efter man använt handskar, det ska vara det sista vi gör när vi lämnar ett rum och det första vi gör när vi kommer in i ett nytt. Herregud, hinner vi göra nåt annat än att sprita händerna??? Jo just det, vi måste ha handskar och förkläden också, helst jämt.
Sen hade vi delegeringsprat (att få delegering är det samma som att man får ge mediciner om du inte visste det) Där fick vi lyssna på lagar, vad olika mediciner är för något och på en massa annat tjafs. Det allra mest givande var ju dock när de skickade runt apodospåsar och en dosett. Oerhört givande eftersom jag haft delegering i 7 år nu så visste jag ju inte alls hur de ser ut... Suck! Till på köpet har jag varit sjukt trött hela dagen, höll ju på att dö av att bara sitta där.
Men morgonen var iaf helt okej när jag gick bredvid, har en astuff tant, såna gör det värt att gå till jobbet!
Imorrn blir det lyftteknik  och prat av chefen, för fjärde året i rad, oerhört givande..... Men jag får ju åtminstone betalt....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0