Sommarprojekt

För ett tag sen började Jossan prata om att hon skulle lägga till en grej bland sina sommarprojekt.
Ojdå, tänkte jag, jag har inte några sommarprojekt, det var ambitiöst.
Men när jag bara fick tänka efter lite så har jag ju visst det sommarprojekt, jag har bara sett dem som självklara saker att göra i sommar. De tre projekt jag håller på med just nu är:

Läsning.
Somrarna är den tid på året då jag läser allra mest böcker, jag plöjer dem. Det är så skönt att läsa skönlitteratur utan dåligt samvete att man borde läsa något annat. Hittills i sommar har jag läst: Det blod som spillts, Godnatt mr Tom, Underbar och älskad av alla och i en bok som va så konstig att jag skrotade den. Nästa bok som väntar är en bok som söta Mira skickade till mig i ett paket igår, tack! Planerade böcker att läsa är Camilla Läckberg och Jens Lapidus, hans bok har jag grymt höga förväntningar på då förra va suverän!

Renovering.
Nu när jag ska flytta har jag bestämt mig för att det ska göras om en hel del. Därför ska jag fixa till mina möbler. Har fått ett skåp från mormor och en pall av mamma som jag har putsat, putsat, spacklat, putsat, putsat och putsat på nu innan de ska målas. Detsamma ska även göras med mina 4 stolar, underdelen av mitt bord och min byrå. Vi får se om jag kräks av blotta tanken på sandpapper i slutet av sommaren men just nu är det faktiskt kul (även om jag har sjukt ont i höger skuldra å axel av allt putsande)Det är så kul att veta att man gjort allt jobb själv och man blir stolt när man ser hur fint det blir.

Brevskrivning.
Jag försöker på somrarna att bli bättre på att höra av mig till folk. Jag har redan skickat till Henke och Josse, nu har jag en lista på minst 4 personer kvar, jag säger inte vilka för att inte förstöra överraskningen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0