Citat i min tillvaro

För ganska länge sedan skrev jag om min diktbok som jag gjorde när jag var i tonåren något sånt.
Jag samlade citat och dikter i ett vackert spiralblock.
Mest var det såna humoristiska "killar är som" och sånt, men jag sparade också en del som jag fortfarande tycker är väldigt tänkvärda. Så nu när mitt liv känns lite upp-och ner så passar följande citat bra. Det är sådant jag ska påminna mig själv om när det känns lite pissigt....


"Livet är som ett timglas, det behöver vändas upp-och ner på då och då."

"Du kan inte hindra sorgens fåglar från att flyga över ditt huvud, men du kan hindra dem från att bygga bo i ditt hår."

"Skepp ligger tryggast i hamn men det är de inte byggda för."




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0