Halvfart

Arbetet med examensarbetet har nu gått ner på någon sorts halvfart. Allt går nu vääääldigt långsamt. Men det finns en anledning till det, jag börjar att se ljuset i tunneln!
Det jag har kvar att skriva nu är en liten del i metoden, sammanfattningen och slutsatsen, thats it! Men slutsatsen är ju också det som är svårast, vad har jag egentligen kommit fram till liksom? Formulerade mina frågeställningar igår, får se om jag håller mig till dem eller hittar på nya, att skriva bara en visade sig vara en omöjlighet.
Jag känner mig faktiskt stolt över att det har gått så bra som det har gjort, hittills. Man ska inte ropa hej innan man haft 90% seminariet, men just nu känns det helt okej. Jag väljer att släppa oron om att min handledare tycker det är okej men att min examinator kommer att såga mig. Skulle fallet vara så så märker jag väl det då, inget jag behöver oroa mig för. Tanken är nu att jag ska bestämma mig för att vara nöjd, sen får jag ta de kompletteringar som jag vet kommer att dyka upp vid 90% oavsett hur nöjd jag känner mig.
Skönt är det också att jag har jobbat så disciplinerat tidigare att jag har "råd" att softa i slutet. Arbetet ska skickas in på fredag nästa vecka, så det är gott om tid att pilla med det som är kvar.
Dags att börja lite med arbetet för idag iaf, även om det inte blir mycket gjort per dag på halvfart...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0