Tack gode gud

På fredag är det 90% seminarium som gäller!
Det innebär att våra arbeten ska vara 90% klara och ska gås igenom av våra examinatorer och medstudenter. Vi har blivit tilldelade ett arbete var som vi ska vara opponenter på men har även fått ordern att läsa även de andras arbeten för att kunna "vara med i diskussionen" eller nåt sånt....
Med andra ord tog jag med mig datorn ut i solen idag och började kisande läsa ett av de arbeten som jag inte ska vara opponent på utan som jag bara ska läsa igenom.
Tack gode gud att jag inte ska vara opponent på det arbetet kan jag säga!!! Visserligen ska det bara vara 90 % klart, men ändå, det finns så mycket fel i det!!!
Stavfel, särskrivningar, inkorrekta citat, referat som är uppenbara citat men utan citattecknen, egna tankar i litteraturdelen, konstiga intervjufrågor som inte finns något svar på, jobbig text som bara rabblar resultat i siffror, glömda ord, sidnumrering som inte stämmer, ord som inte skrivs likadant på olika ställen.... You name it!
Har de ens korrläst arbetet en enda gång frågar jag mig???
Jag har fruktansvärt svårt att tillgodose mig innehållet i såna texter med så mycket fel, jag ser bara felen....
Så jag säger det igen: Tack gode gud för att jag inte ska vara opponent på dem....

Kommentarer
Postat av: jenny

Och just en sådan uppsats har vi fått att opponera på, kul? Inte ett dugg, fasen att man jämt ska åka på o få sånt man inte vill ha...Krams

2008-05-28 @ 17:31:21
URL: http://jennasvensson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0