GI veckan är inledd.

Så var GI veckan inledd!
Sitter här med en tallrik yoghurt med banan, kanel och linfrön istället för min vanliga havregrynsgröt. I lunchlådan ligger en rätt jag lagade igår med squash, vitlök, linser, makaroner, tomatpure, paprika och lite annat smått och gott. Till middag blir det yoghurtmarinerad kyckling med linser och sallad. Mellanmålen blir frukt och när jag kommer hem efter jobbet tänkte jag ta en joggingtur (om inte vädret är för pissigt).
Henke har just stretat iväg till stationen i pissvädret och jag är inställd på att behöva cykla en kvart tidigare än vanligt eftersom snön yr i luften och motvind är att förvänta sig. Idag har även termobyxorna åkt fram eftersom termometern visar på 4.7 minusgrader. Nu är vintern här med allt man kan förvänta sig, burr och lite mysigt. Men när det gäller cykelturerna till jobbet är det bara burr.
Då var den nya GI veckan inledd...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0