På GI fronten intet nytt

Jag känner inte att kilona rasar av mig, å andra sidan har jag väl inte gått upp i vikt heller.
Jag känner mig inte alls mycket piggare och mindre uppblåst, snarare tvärtom. Men för att vara rättvis kan man inte skylla GI metoden för att jag har förkylnings/spänningshuvudvärk.
Jag var sur som attan igår när jag kom hem trött och lite hungrig vid 19.30 på kvällen och jag inte bara kunde ta mig ett glas varm oboy och ett par goda skinkmackor. Vad äter man som mellanmål förutom frukt? Tispa gärna annars kommer jag att föräta mig på banan och yoghurt.
Men det är ju bara tredje dagen, vad kunde jag förvänta mig? En mirakelkur?
Igår kände jag mig i alla fall väldigt stolt när jag inte smakade en smula av den rosa prinsesstårtan som stod på jobbet. Ni som känner mig vet hur barnsligt förtjust jag är i prinsesstårta så det var en bedrift kan jag säga er!
Hoppas kunna gå på boxpass ikväll även om jag faktiskt känner mig rätt halvkass idag, vi får se hur det artar sig under dagen. Idag är det redan onsdag och halva veckan har gått, kampen mot kolhydraterna fortsätter...




Ajabaja för en underbar rosa liten prinsesstårta....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0