Jag har skaffat sambo!

Redan i våras började jag prata med Henke om att nu när jag skulle bli ensam i höst så ville jag ha någon att rå om. Någon som väntade när jag kom hem, som jag kunde ge min kärlek till och mata och prata med. Det ultimata hade kanske varit en katt eller en hund, men jag tycker synd om katter som bor i lägenheter och en hund har jag inte tid med nu (även om Doris och Agaton börjar göra mig sugen på en söting till vovve).  Ett tag var diskussionen inne på en eremitkrabba, Henke hade en när han var liten och de är tydligen rätt tuffa. Men jag kände nog att jag inte är riktigt redo för en eremitkrabba ännu. Så har veckorna gått och det har inte blivit av att jag tagit tag i det, förrän idag. Idag har jag, efter Jennys peppning, skaffat mig min första alldeles egna Guppy! Han är vit med orange kant på simfenan längst bak, jättesöt är han! Han är inte riktigt döpt ännu, men det pendlar just nu mellan Spunken eller Snigel! Vad tycker ni kära läsare?
Tjejen i djurbutiken sa att man egentligen ska ha ett akvarium igång i en vecka innan man släpper i fisken, och det har ju inte jag precis....Men jag bestämde mig för att ge det ett försök ändå och nu håller jag tummarna för att min lilla Guppyhane ska klara förflyttningen med livet i behåll... Jag har åtminstone fixat till hans nya hem så fint så fint nu innan han ska flytta in och just nu ligger han och simmar i sin lilla påse innuti akvariet.
Samtidigt som jag är så glad över min nya sambo så försöker jag febrilt att INTE tänka på "Hitta Nemo", att fiskar också har känslor... För i så fall har jag just tagit honom från sina vänner till ett liv i ensamhet och det känns ju inte så bra. Men jag lovar att jag ska ge honom massor massor med kärlek, min nya lilla sambo!

Kommentarer
Postat av: jenny

ja står fast vid Ed eller Edd (R I P Kära fiskar) :) men eftersom du inte kommer ge med dig så tycker jag spunken av de förslag du har...

2008-09-11 @ 21:21:17
URL: http://jennasvensson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0