Var tog det viktigaste vägen?

Under en lärarutbildning hinner man läsa en mängd möjliga saker.
Man ska lära sig att lära barnen kategorisera, man ska kunna lära dem läsa, vi läser om Freuds teorier om barnets utveckling, vi ska lära oss svamparter, hur man lär ett barn stå på händer. Vi ska bli experter på hållbar utveckling och veta hur man utvecklar barnets spatiala förmåga. Jag säger inte att dessa saker inte är viktiga, nej då, de bidrar alla till barnens utveckling.
Det jag undrar är var den viktigaste kursen tog vägen?
Kursen om vad jag ska göra med min lilla vän, han som inte fick någon mat och som nu har suspekta märken på händer och fötter som är skrämmande lika dem man får när man bränt sig på en cigarett. Var tog kursen vägen som ska hjälpa mig att veta hur jag ska hjälpa honom?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0