Idébubblande inredningsnörd

Nu när våren är här börjar inspirationen att bubbla i mig.
Det jag har mest inspiration till just nu är inredning. Åh, det finns triljoner saker jag vill göra!
Jag bara går och toklängtar till att Carro ska säga upp lägenheten så jag kan få den och då hoppas hoppas hoppas jag på att jag ska få måla om i vardagsrummet (och hallen?) Flera gånger om dagen går jag runt och planerar hur jag ska inreda då. Jag har tröttnat lite på mitt röda och just nu känns ljusgrönt och rosa väldigt lockande, speciellt rosa, det är ju så fint! Det är ju väldigt inne med lite sådär romantiskt rosa med blommor nu, och det är verkligen min stil. Men vill man ha rosa rosor när vintern börjar närma sig undrar jag? Vill jag bara ha det nu för att det känns så vårigt?
Sådär går jag runt och funderar.
Satt och bläddrade i en inredningstidning igår som mamma har börjat prenumera på, man hittar alltid små fina ideér. Sedan gick jag runt i alla våra bodar (vi har några) och letade kul grejer och jag har hittat lite saker som nog ska kunna bli fina.
För mig är det lite sport att hitta/hitta på saker som ingen annan har, jag vill inte ha det alla andra har. Hittade en grej på skroten i förrgår som jag tror jag ska gå och hämta idag. Jag har inte riktigt bestämt mig för vad jag ska ha den till ännu, men jag gillar formen och kommer säkert komma på något. Med hjälp av pappa fixade jag till två fina brickbord som jag hittade i en av bodarna som kommer att bli tokfina.
Jag känner mig nästan lite nördig, som en datanörd fast när det gäller inredning istället.
En sak har jag dock konstaterat, jag måste börja sortera ut saker. Egentligen skulle jag vilja ha ett helt hus att inreda, min lilla etta räcker inte till för alla finfina ideér jag har. Men nu har jag bara en etta och skåpen fylls sakta upp när man bara köper nytt hela tiden. Nu ska jag ta tag i att sortera bort saker jag faktiskt egentligen inte tycker sådär jättemycket om, som jag faktiskt inte använder. Bort!
Jag är en idébubblande inredningsnörd.

Såhär såg brickorna till brickborden ut, nu är de vackert mattsvarta efter min och pappas behandling.
När de placerats ut i lägenheten och fått sin funktion ska ni få se hur fina de blir.
(Kolla Josse och Mira, er fina present kommer passa perfekt på dem!)

Kommentarer
Postat av: mira

Haha, det har du så rätt i. Du får fota när är allt klart så vi får se det färdiga resultatet. Kramar

2009-04-12 @ 16:49:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0