Vardagslyx i en kupa.

Jag har länge varit på jakt efter en glaskupa. En glaskupa? säger folk, vad ska du med den till?
Det är min romantiska sida som lyser igenom igen, det är ju bara så vackert med en glaskupa över saker säger jag och kan liksom inte förklara det för den som inte redan förstår.
Sedan hittade jag äntligen en perfekt glaskupa för ett par veckor sedan! Lycka! Alldeles lagom stor och lagom pris, jag köpte den på momangen.
Efter det har den stått på mitt skåp i väntan på att jag skulle få inspiration till att fixa till något med den. Så idag kom det perfekta tillfället.
När Henke var lite nere häromdagen lovade jag honom att jag skulle baka muffins tills han kommer hit, sagt och gjort.
Finfina chokladmuffins med kexbitar stod idag på diskbänken för avsvalning. I vanliga fall hade jag lagt ner dem i en påse och slängt upp dem på micron. Föga romatiskt. Men inte idag.
Med hjälp av en duk jag köpt på secondhand för 35(?) kr, det otroligt Stiniga fatet jag fick av Josse och Mira och min fina glaskupa blir det nu istället för en plastpåse på micron lite av ett konstverk. Jag tittar och njuter. Vardagslyx!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0